کاربران گرامی توجه نمایید که پلاتین پزشکی و پلاتین عراقی کاملا بی ارزش می باشد لطفا درمورد پلاتین پزشکی و عراقی تماس نگیرید!!  

کاربران گرامی لطفا توجه نمایید که پلاتین پزشکی و پلاتین عراقی کاملا بی ارزش می باشد لطفا درمورد پلاتین پزشکی و عراقی تماس نگیرید!!

فلز پالادیوم

پالادیوم یا پالادیم از عنصرهای شیمیایی جدول تناوبی است. نشانه کوتاه آن Pd و عدد اتمی آن ۴۶ است، و یکی از فلزات کمیاب است و به رنگ نقره‌ای و سفید می‌باشد. پالادیوم از فلزات گروه پلاتین است و در مقایسه با سایر فلزات این گروه کمترین چگالی و پائینترین نقطه ذوب را دارد. این فلز کمیاب بیشتر از معادن مس و نیکل بدست می‌آید.

تولید جهانی پالادیم از معادن در سال ۲۰۰۶ حدود ۲۲۲ تن بوده و بیشتر آن برای تهیه مبدل‌های کاتالیست در صنعت خودروسازی استفاده شده‌است که گازهای سمی خروجی از اگزوز را به ترکیبات بی‌خطر یا کم‌خطر تبدیل می‌کنند. از این فلز در صنایع الکترونیک، پزشکی (مثل نوارهای تست قند خون)، دندانپزشکی، تلخیص هیدروژن، صنایع شیمیایی، هواپیماسازی و جواهرسازی (مثل تولید طلای سفید) نیز استفاده می‌شود. این فلز همچنین نقش مهمی در تولید نوعی از پیلهای سوختی دارد که هیدروژن و اکسیژن را ترکیب کرده تا الکتریسیته، گرما و آب تولید کنند.

پالادیم یکی از گرانترین فلزات دنیاست و قیمت هر اونس آن در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰۰۰ دلار (نزدیک به ۶۵ هزار دلار برای هر کیلوگرم) بوده‌است. بیشتر پالادیم دنیا در دو کشور روسیه و آفریقای جنوبی تولید می‌شود ضمن اینکه بازیافت محصولات حاوی پالادیم نیز به ویژه مبدل‌های کاتالیست یکی از منابع عمده تولید این فلز است.

فلز پالادیوم

خریدوفروش پالادیوم

پالادیوم کلراید چیست:

در ابتدا لازم است بدانید فروش پالادیوم کلراید به عنوان دی کلرید پالادیوم و کلرید پالادیوم شناخته می شود. مواد و ترکیبات شیمیایی با فرمول PDCL2 هستند. PDCL2 یک ماده اولیه اولیه در شیمی پالادیوم است و در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. کاتالیزورهای مبتنی بر پالادیوم دارای ارزش خاصی در سنتز آلی هستند.

به طور کلی، پالادیوم کلراید نوعی کاتالیزور فلزی گرانبهاست که ظاهر آن کریستال و پودر مانند است. این ماده شیمیایی قابل انحلال در آب، اتانول، استون، برمید هیدروژن است. یکی از ویژگی های مهم این ترکیب شیمیایی این است که برای آزمایش مونوکسید کربن مورد استفاده قرار می گیردچ

یکی از نکات مهم پیرامون پالادیوم کلراید این است که به هنگام ترکیب با اکثر اسیدها، واکنشی از خود نشان نمی دهد. اما چنانچه با اسیدهای گرم ترکیب شود برخی واکنش ها را از خود نشان می دهد. به عبارتی، این ترکیب برای نخستین بار در کشور آلمان و سپس در سایر کشورها تهیه و تولید شد. عملکرد این محصول زمانی افزایش می یابد که در آب سرد ترکیب و حل شود.چ

پالادیوم کلراید یک عامل اکسید کننده ضعیف است که دارای ویژگی های ظاهری خاص می باشد. یکی از مهمترین ویژگی های کلراید پالادیوم این است که به هنگام خشک شدن می تواند به سرعت فولاد ضد زنگ را دچار لکه کند.

لازم به ذکر است که بدانید پالادیوم کلرید پودری به رنگ قهوه ای تیره است که قابلیت جذب رطوبت را دارد. این ترکیب با اسیدها، آلومینیوم، آمونیاک، منیزیم، نیترات ها، روی، حرارت، تیوسیانات ها و حلال های آلی ناسازگار است. همچنین تجزیه حرارتی کلرید پالادیوم ممکن است کلر، هیدروژن کلرید و اکسیدهای پالادیوم را آزاد کند.

مشخصات فیزیکی و شیمیایی کلراید پالادیوم:

همانطور که میدانید پالادیوم کلرید یک ماده شیمیایی پایدار است و با عوامل اکسید کننده قوی ناسازگار است.

لازم به ذکر است که بدانید تجزیه پالادیوم کلراید ممکن است منجر به آزادی کلر، کلرید هیدروژن و اکسید پالادیوم شود. وزن مولکولی این محلول شیمیایی ۱۷۷.۳۲۶ و نقطه ذوب آن ۶۷۹ درجه سانتی گراد می باشد. قدرت حل شدن این محلول در آب سرد به صورت اندک و در برخی اسیدها نظیر اتانول و استون بیشتر می باشد.

پالادیوم کلراید یک ماده اولیه برای تهیه چندین ترکیبات پالادیوم است. همچنین برای تشخیص مونوکسید کربن استفاده می شود. پالادیوم و آلیاژهای آن به عنوان کاتالیزورهای شیمیایی (پتروشیمی) و بالاتر از همه در صنایع خودرو استفاده می شود.

پیرامون تهیه و تولید پالادیوم کلراید بررسی هایی صورت گرفته است. پودر پالادیوم فلزی بسیار خالص و گران قیمت است که به یک راکتور اضافه می شود. سپس اسید هیدروکلریک خالص به آن اضافه می شود که دمای مشخصی با افزایش به دست می آید. سپس پراکسید هیدروژن خالص به آرامی در طول هم زدن به آن اضافه می شود.

واکنش به مدت چندین ساعت انجام می شود. سپس محلول اسید پالادیوم کلرید که در آن پودر پالادیوم به طور کامل حل شده است، به دست می آید. پس از فیلتر کردن محلول، حرارت دادن و غلظت انجام می شود و عملیات خنک کننده در طول هم زدن بی وقفه انجام می شود. پس از این مرحله جداسازی و خشک شدن پودر صورت گرفته و در نهایت محلول پالادیوم کلراید تهیه و تولید می شود.

نکته: این روش تولید کلراید پالادیوم با محیط زیست سازگار است. درصد خالص بودن این محلول و راندمان تولید آن بسیار بالا می باشد. در زمان تولید این ترکیب شیمیایی باید اصول و استانداردهای لازم رعایت شود تا بتواند عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد.

 بیشتر بخوانید:مفتول پلاتین

کاربردهای فروش پالادیوم کلراید:

در ابتدا لازم است بدانید پالادیوم کلراید از واکنش کلر با فلز پالادیوم در دمای بالا

تهیه می شود. این ترکیب شیمیایی پودر قهوه ای رنگ است که قابلیت انحلال در برخی محلول ها را دارد. چنانچه این ترکیب شیمیایی گرم شود بخارهای سمی از آن منتشر شده و در دمای بالا تجزیه می شود.

یکی از کاربردهای مهم پالادیوم کلراید برای از بین بردن لکه موجود در فولاد ضد زنگ است. این محلول برای آزمایش مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضد زنگ استفاده می شود. همچنین این ترکیب در آشکارسازهای مونواکسید کربن استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای پالادیوم کلراید عبارتند از:

  • این ترکیب شیمیایی به عنوان یک کاتالیزور، عکسبرداری و واکنش آبکاری استفاده می شود.
  • آلیاژهای این ترکیب شیمیایی به عنوان کاتالیزور در صنایع (پترو)شیمیایی و بالاتر از همه در صنایع خودروسازی استفاده می شود.
  • از دیگر کاربردهای این ترکیب شیمیایی برای الکترونیک و فناوری الکتریکی شامل استفاده در فرآیندهای متالیزاسیون است. همچنین در تولید کنتاکت‌های الکتریکی و سیستم‌های سوئیچینگ و در سنتز پلیمرهای حاوی فلز نیمه‌ رسانا مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای پوشش دادن سایر فلزات بدون نیاز به الکترولیز استفاده می شود.
  • برای تولید جوهر های پاک نشدنی و به عنوان کاتالیزور در شیمی تجزیه (برای تسریع یا کاهش سرعت واکنش های شیمیایی) استعمال می شود.
  • فروش پالادیوم کلرید در عکاسی استفاده می شود.
  • برای تشخیص نشت مونوکسید کربن در لوله های گاز مدفون کاربرد دارد. برای این تشخیص، یک کاغذ در محلول بسیار رقیق PdCl2 خیس می شود و توسط CO، متان و سایر مواد کاهنده رنگ میشود.
  • در تهیه یدید پالادیوم از طریق واکنش با یدید پتاسیم استفاده می شود.
  • کلراید پالادیوم به عنوان یک کاتالیزور برای کربونیلاسیون تلوریدهای آلی و دآمینه کردن فن اتیل آمین ها به کار می رود.
  • این ترکیب شیمیایی به عنوان یک کاتالیزور در ساخت جواهرات و آلیاژهای دندانی به کار برده می شود.

نکته: کلراید پالادیوم یک ماده اولیه برای تهیه چندین ترکیب پالادیوم است. در پاره ای از اوقات، این ترکیب شیمیایی برای تاتو کردن آرایشی در قرنیه استعمال می شود. یکی از مهمترین فاکتورهایی که در افزایش فروش پالادیوم کلراید تاثیرگذار است، کیفیت و نوع بسته بندی محصول می باشد.

 

فلز پالادیوم

خریدوفروش پالادیوم

نکات مهم پیرامون کلراید پالادیوم:

همانطور که میدانید امروزه  سهم قابل توجهی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. کارشناسان با بهره گیری از با کیفیت ترین مواد اولیه این محصولات را تولید و آن را به بازار عرضه می کنند.خریدوفروش پالادیوم

لازم به ذکر است که بدانید برای تهیه کاتالیزورهای خاص و غربال های مولکولی از این ترکیب شیمیایی استفاده می شود. این ترکیب در دمای ۶۰۰ درجه سانتیگراد تصعید و تجزیه می شود. پیشرفت تکنولوژی بر روی تولید این محصولات شیمیایی تاثیرگذار بوده است. به گونه ای که تولید این محصولات به افزایش سرمایه فراوان منتهی می شود.

به طور کلی، گروه فلزات پلاتین یکی از پر رونق ترین فلزات موجود در جهان است. استفاده و کاربرد آنها سبب شده ساخت بسیاری از وسایل تسریع یابد. علاوه بر این، به دلیل عرضه کم و محدود، قیمت این عنصر شیمیایی روز به روز در حال افزایش می باشد. گاهی اوقات قیمت فلز پالادیوم در بازار جهانی از قیمت طلا نیز بالاتر می رود.خریدوفروش پالادیوم

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ماده شیمیایی و یا استعلام قیمت می توانید با فروشگاه پلاتین کسرایی تماس بگیرید.

 

از کجا با خیالی آسوده فلز پالادیوم بخریم ؟

برای خرید و فروش فلز پالادیوم باید به مکانی مراجعه کنید فروشنده صاحب ملک باشد تا شما در صورت بروز سوال یا مشکل به آن شخص دسترسی داشته باشید هم چنین با افراد دلال و افراد واسطه معامله نکنید .ما در شرکت رهسام آران خریدی مطمئن راه برای شما فراهم آورده ایم

 

چگونه فلز پالادیوم خود را بفروشیم ؟

برای خرید و فروش فلز پالادیوم ابتدا مقدار کمی از آن را معامله کنید حدود ۱ گرم پودر پالادیوم را ذوب کنید آزمایش انجام دهید تا در صورت استفاده از روش های نادرست برای ذوب فلز ، کامل از بین نرود.