کاربران گرامی توجه نمایید که پلاتین پزشکی و پلاتین عراقی کاملا بی ارزش می باشد لطفا درمورد پلاتین پزشکی و عراقی تماس نگیرید!!  

خرید و فروش پلاتین، پالادیوم و رودیوم

کاربران گرامی لطفا توجه نمایید که پلاتین پزشکی و پلاتین عراقی کاملا بی ارزش می باشد لطفا درمورد پلاتین پزشکی و عراقی تماس نگیرید!!

فلز پالادیوم

شایان به ذکر است که فلز پالادیوم یکی از عناصر شیمیایی جدول تناوبی است. دارای علامت کوچک Pd و عدد اتمی آن 46 است و یکی از فلزات کمیاب است و به رنگ نقره ای و سفید است. پالادیوم یکی از فلزات گروه پلاتین است و کمترین چگالی و کمترین نقطه ذوب را نسبت به سایر فلزات این گروه دارد. این فلز کمیاب بیشتر از معادن مس و نیکل به دست می آید.

تولید جهانی پالادیوم از معادن در سال 2006 حدود 222 تن بود و بیشتر آن در صنعت خودروسازی برای تهیه مبدل های کاتالیزوری استفاده شد که گازهای سمی اگزوز را به ترکیبات ایمن یا کم خطر تبدیل می کند. این فلز همچنین در الکترونیک، پزشکی (مانند نوارهای تست قند خون)، دندانپزشکی، سنتز هیدروژن، صنایع شیمیایی، هواپیماسازی و جواهرات (مانند تولید طلای سفید) استفاده می شود. این فلز همچنین نقش مهمی در تولید نوعی پیل سوختی ایفا می کند که هیدروژن و اکسیژن را برای تولید برق، گرما و آب ترکیب می کند.

پالادیوم یکی از گران‌ترین فلزات جهان است و در سال 2020 بیش از 2000 دلار در هر اونس (حدود 65000 دلار در هر کیلوگرم) ارزش داشت. بیشتر پالادیوم جهان در دو کشور روسیه و آفریقای جنوبی تولید می شود، در حالی که بازیافت محصولات حاوی پالادیوم به ویژه مبدل های کاتالیزوری یکی از منابع اصلی تولید این فلز است.

بوته پلاتینی | بوته پلاتین | کروزه پلاتین | کروزه پلاتینی | کلرید پالادیوم

فلز پالادیوم

خرید و فروش پالادیوم
کلرید پالادیوم و کلرور پالادیوم چیست؟


ابتدا باید بدانید که کلرید پالادیوم به صورت دی کلرید پالادیوم و کلرید پالادیوم عرضه و روانه بازار میشوند. مواد و ترکیبات شیمیایی با فرمول PDCL2 PDCL2 یک ماده اولیه در شیمی پالادیوم است و مقاومت به خوردگی بالایی دارد.

به طور کلی کلرید پالادیوم نوعی کاتالیزور فلزهای گرانبها میباشد که شبیه کریستال و پودر است. این مواد شیمیایی در آب، اتانول، استون، هیدروژن برومید محلول هستند. یکی از ویژگی های مهم این ترکیب شیمیایی این است که از آن برای آزمایش مونوکسید کربن استفاده می شود

یک نکته مهم در مورد کلرید پالادیوم این است که در ترکیب با اکثر اسیدها واکنش نشان نمی دهد. اما اگر با اسید داغ مخلوط شود واکنش نشان می دهد. یعنی کار ابتدا در آلمان و سپس در کشورهای دیگر تهیه و تولید شد. عملکرد این محصول با مخلوط کردن و حل شدن در آب سرد افزایش می یابد

پالادیوم کلرید یک عامل اکسید کننده ضعیف با ویژگی های خاص است. یکی از ویژگی های مهم پالادیوم کلرید این است که می تواند به سرعت فولاد ضد زنگ را هنگام خشک شدن رنگ کند.

لازم به ذکر است کلرور پالادیوم پودری قهوه ای تیره با قابلیت جذب رطوبت می باشد. این ترکیبات با اسیدها، آلومینیوم، آمونیاک، منیزیم، نیترات ها، روی، حرارت، تیوسیانات ها و حلال های آلی ناسازگار هستند. همچنین، تجزیه حرارتی کلرید پالادیوم می تواند کلر، کلرید هیدروژن و اکسید پالادیوم را آزاد کند.


مشخصات فیزیکی و شیمیایی پالادیوم کلرید:


همانطور که می دانید کلرید پالادیوم یک ماده شیمیایی پایدار است و با عوامل اکسید کننده قوی ناسازگار است.

لازم به ذکر است که تجزیه پالادیوم کلرید می تواند کلر، کلرید هیدروژن و اکسید پالادیوم آزاد کند. این محلول شیمیایی دارای وزن مولکولی 177.326 و نقطه ذوب 679 درجه سانتیگراد است. این محلول حلالیت کمی در آب سرد و مقدار زیادی اسید مانند اتانول و استون دارد.

کلرید پالادیوم ماده اولیه برای تهیه چندین ترکیب پالادیوم است. همچنین برای تشخیص مونوکسید کربن استفاده می شود. پالادیوم و آلیاژهای آن به عنوان کاتالیزور شیمیایی (پتروشیمی) و بالاتر از همه در صنعت خودرو استفاده می شود.

تحقیقات در مورد تهیه و تولید پالادیوم کلرید انجام شده است. پودر پالادیوم فلزی بسیار خالص و گران قیمت است که به رآکتور اضافه می شود. سپس اسید کلریدریک خالص به آن اضافه می شود و با افزایش دمای معینی به آن می رسد سپس پراکسید هیدروژن خالص با هم زدن ملایم اضافه می شود.

این واکنش چند ساعت طول می کشد. سپس محلول اسید پالادیوم کلرید به دست می آید که در آن پودر پالادیوم کاملاً حل می شود پس از فیلتر شدن محلول، حرارت دادن و تغلیظ انجام می شود و عملیات خنک سازی در حین هم زدن مداوم انجام می شود. پس از این مرحله پودر جدا شده و خشک شده و در نهایت محلولی از کلرید پالادیوم تهیه و تولید می شود.

نکته: این روش تولید پالادیوم کلرید سازگار با محیط زیست است. درصد خلوص این محلول و راندمان تولید آن بسیار بالاست. در هنگام تولید این ترکیبات شیمیایی باید اصول و استانداردهای لازم رعایت شود تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

کاربردهای فروش پالادیوم کلراید:
اولین چیزی که باید بدانید این است که کلرید پالادیوم واکنش کلر با فلز پالادیوم در دماهای بالا است.

آماده شده این ترکیب شیمیایی پودری قهوه ای رنگ با قابلیت حل شدن در برخی محلول ها می باشد. اگر این ترکیب شیمیایی حرارت داده شود، بخارات سمی از خود خارج می کند و در دمای بالا تجزیه می شود.

یکی از کاربردهای مهم پالادیوم کلرید، حذف لکه از فولاد ضد زنگ است. این محلول برای تست مقاومت به خوردگی فولاد ضد زنگ استفاده می شود. از این ترکیب در آشکارسازهای مونوکسید کربن نیز استفاده می شود.

سایر کاربردهای پالادیوم کلرید عبارتند از:

این ترکیبات شیمیایی به عنوان کاتالیزور، عکسبرداری و واکنش آبکاری استفاده می شود.
آلیاژهای این ترکیب شیمیایی به عنوان کاتالیزور در صنایع (پترو)شیمیایی و بالاتر از همه در صنعت خودرو استفاده می شود.
از دیگر کاربردهای این ترکیب شیمیایی برای فناوری الکترونیک و الکتریکی می توان به استفاده در فرآیندهای متالیزاسیون اشاره کرد. همچنین در تولید سیستم های تماس الکتریکی و سوئیچینگ و در سنتز پلیمرهای حاوی فلز نیمه هادی استفاده می شود.
برای پوشش دادن فلزات دیگر بدون نیاز به الکترولیز استفاده می شود.
از آن برای تولید جوهرهای پاک نشدنی و به عنوان کاتالیزور (برای تسریع یا کاهش سرعت واکنش های شیمیایی) در شیمی تجزیه استفاده می شود.
فروش پالادیوم کلرید در عکاسی استفاده می شود.
برای تشخیص نشت مونوکسید کربن در لوله های گاز مدفون استفاده می شود. برای تشخیص این، یک کاغذ در محلول بسیار رقیق PdCl2 خیس می شود و با CO، متان و سایر عوامل کاهنده رنگ می شود.
در تهیه یدید پالادیوم از طریق واکنش با یدید پتاسیم استفاده می شود.
کلرید پالادیوم به عنوان کاتالیزور برای کربونیلاسیون تلوریدهای آلی و دآمیناسیون فن اتیل آمین استفاده می شود.
از این ترکیبات شیمیایی به عنوان کاتالیزور در ساخت جواهرات و آلیاژهای دندانی استفاده می شود.
نکته: کلرید پالادیوم ماده اولیه برای تهیه چندین ترکیب پالادیوم است. گاهی از این ترکیب شیمیایی برای خالکوبی های زیبایی در قرنیه استفاده می شود یکی از مهم ترین عوامل موثر در رشد فروش پالادیوم کلراید، کیفیت و نوع بسته بندی محصول است.

 
فلز پالادیوم

خریدوفروش پالادیوم

نکات مهم در مورد پالادیوم کلرید:

همانطور که می دانید امروزه سهم قابل توجهی از بازار جهانی را در اختیار دارد. کارشناسان با استفاده از باکیفیت ترین مواد اولیه این محصولات را تولید و به بازار عرضه می کنند.

لازم به ذکر است که از این ترکیبات شیمیایی برای تهیه کاتالیزورهای خاص و غربال های مولکولی استفاده می شود. این ترکیب در دمای 600 درجه سانتیگراد تصعید و تجزیه می شود. پیشرفت تکنولوژی بر تولید این محصولات شیمیایی تاثیر گذاشته است. به گونه ای که تولید این محصولات سرمایه را به شدت افزایش می دهد.

گروه فلزات پلاتین به طور کلی یکی از غنی ترین فلزات در جهان است. استفاده از آن سرعت ساخت بسیاری از دستگاه ها را افزایش داده است. ضمن اینکه به دلیل عرضه کم و محدود، قیمت این عنصر شیمیایی روز به روز در حال افزایش است. گاهی اوقات قیمت فلز پالادیوم در بازار جهانی از قیمت طلای خرید و فروش پالادیوم بیشتر می شود

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مواد شیمیایی و یا استعلام قیمت می توانید با فروشگاه پلاتین کسرای تماس بگیرید.

از کجا می توانم فلز پالادیوم را به راحتی بخرم؟


برای خرید و فروش فلز پالادیوم باید به محلی که فروشنده ملک در آن است مراجعه کنید تا در صورت بروز هرگونه سوال یا مشکلی بتوانید به آن شخص مراجعه کنید همچنین با دلال و واسطه در پاس شرکت رهسام آران که دارید برخورد نخواهیم کرد. یک راه مطمئن برای خرید ما ارائه کرده ایم.


چگونه فلز پالادیوم خود را می فروشید؟


برای خرید و فروش فلز پالادیوم ابتدا مقدار کمی از آن را معامله کنید، حدود 1 گرم پودر پالادیوم را ذوب کنید، آزمایشی انجام دهید تا اگر فلز را به اشتباه ذوب کردید، کاملا از بین نرود.