کاربران گرامی توجه نمایید که پلاتین پزشکی و پلاتین عراقی کاملا بی ارزش می باشد لطفا درمورد پلاتین پزشکی و عراقی تماس نگیرید!!  

کاربران گرامی لطفا توجه نمایید که پلاتین پزشکی و پلاتین عراقی کاملا بی ارزش می باشد لطفا درمورد پلاتین پزشکی و عراقی تماس نگیرید!!

خرید و فروش نقره

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
موضوع این نوشته را وارد کنید
مرکز خرید و فروش فلزات گرانبها

خرید و فروش نقره

نقره به عنوان زیورآلات مورد استفاده قرار میگیرد.علاوه بر آن می توان نقره خالص را به عنوان سرمایه‌گذاری نیز خریداری کرد.

در کشورما با توجه به وضعیت اقتصادی که وجود دارد همه همواره به دنبال خرید مواردی مانند طلا، دلار و… هستند که ارزش آن ها با بالا رفتن تورم کاهش پیدا نمی کند و نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

در این میان خرید نقره نیز می تواند نوعی سرمایه گذاری به حساب بیاید. زیرا با کاهش ارزش پول ملی، ارزش آن کم نمی شود و قیمت آن همواره رو به افزایش است.

نقره نیز مانند طلا به راحتی می تواند خرید و فروش شود. همچنین دارای خلوص ، عیار و شناسنامه حک شده خواهد بود.نقره هم به جهت آنکه فلزی گرانبهاست و هم از این جهت که در تولید انرژی های تجدیدناپذیر و صنعت نقش دارد حائز اهمیت بسیاری است.عده ی زیادی از افراد فقط برای مصرف شخصی در قالب زیورآلات، نقره خریداری می کنند.

و با توجه به این موضوع که برای نقره نیز همانند طلا استاندارد هایی وجود دارد بسیار مطمئن و آسوده می توان به خرید نقره اقدام کرد.در ادامه می خواهیم به مواردی بپردازیم که بر روی قیمت نقره تاثیر گذار هستند:

در محاسبه قیمت نقره سه عامل موثر است. اولین مورد ارزش ریالی نقره خام، می باشد. مورد دوم اجرت ساخت نقره و مورد آخر سود فروشنده. نکته قابل توجه این است که قیمت نقره خام تحت تاثیر قیمت جهانی نقره خواهد بود و همانند قیمت طلا در نوسان است.

نحوه ساخت نقره

اجرت ساخت هم از زیورآلات تا ظروف نقره متفاوت هست و بسته به نوع کار دارد. در حالت کلی برای زیورآلات دست ساز حق الزحمه بیشتری نسبت به زیورآلات ماشینی پرداخت می شود.

بوته پلاتینی | کروزه پلاتینی | فلز پلاتین | فلز پالادیوم | فلز رودیوم

محل ساخت

جالب است بدانید محل ساخت نقره نیز بر روی قیمت نقره تاثیر گذار خواهد بود. برای زیورآلات نقره ی وارداتی چون تعرفه‌های گمرکی پرداخت می شود در نتیجه قیمت بالاتری خواهند داشت.

به همین دلیل است که خرید نقره جات ساخته شده در کشور خودمان قیمت نسبتا کمتری نسبت به نقره جات وارداتی خواهند داشت.

جنس و نوع نگین به کار رفته در کار

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در قیمت زیورآلات نقره نوع نگین های بکار رفته در آن است. بدیهی است هر چقدر سنگ های باکیفیت تری مانند زمرد ، الماس و…در ساخت زیورآلات نقره استفاده شود قیمت جواهر نیز افزایش می باید.

که معمولا برای اکثریت زیورآلات نقره نگین اتمی استفاده می شود تا قیمت آن متناسب با قدرت خرید عموم مردم باشد. برای زیورآلات دست ساز و سفارشی بیشتر نگین های گرانبها به کار می رود.

تمامی مواردی که گفته شد و نوع و خلوص فلز بکار رفته در زیورآلات نقره روی قیمت نهایی آن تاثیر خواهند گذاشت. که معمولا برای زیور آلات عیار ۹۲۵ استاندارد می باشد.

البته برای خرید نقره توجه به یک نکته‌ی دیگر الزامی است. محل عرضه و فروش نقره نیز بر روی قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود. زیرا در محل ها و مغازه هایی که فروش نقره به شکل فیزیکی انجام می شود.

با توجه مکان قرار گیری مغازه ، تعداد کارکنان، متراژ مغازه و … هزینه های سر بار بیشتری وجود دارد.به همین دلیل مغازه دار برای جلوگیری از ورشکستگی بایستی قیمت خرید نقره را افزایش دهد.

اما در فروشگاه های آنلاین معتبر خرید نقره از آنجایی که این هزینه های سر بار وجود ندارند قیمت نهایی به شکل معنا داری کاهش می‌یابد. و شما در هزینه ی نهایی خود صرفه جویی خواهید نمود.

از طرف دیگر با توجه به شرایط کنونی و روبه رویی با چالش ویروس کرونا انجام خرید ها بصورت حضوری سلامت افراد را به خطر می اندازد. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است تا خرید زیورآلات نقره و نقره جات خود را از طریق فروشگاه های آنلاین معتبرانجام دهید.

خریدوفروش نقره

خرید نقره دست دوم

 

به احتمال زیاد واژه های مانند طلای دست دوم ، نقره دست دوم یا کم اجرت به گوشتان خورده است.

شاید اولین سوالی که به ذهنتان برسد این باشد که اصلا اجرت یعنی چه؟ اجرت به معنای همان دستمزد سازندگان مصنوعات نقره و طلا است.

نقره ی خام طی فرآیندی تبدیل به یک جواهر زیبا می شود که در مقالات پیشین به بحث در پیرامون آن پرداخته ایم،

طی این عمل هنرمندان فلزی صنعتی را تبدیل به یک فلز تزئینی و زیورآلات زیبا می نمایند. اجرت نقره نیز در واقع همان دستمزد هنرمندانی است که روی این طلا یا نقره کار کرده  و آن را به یک جواهر زیبا تبدیل کرده اند.

در خرید نقره کم اجرت فروشنده ی نقره به واسطه سفارشات زیادی که  در طول سال به جواهرساز ها داشته می تواند قیمت دستمزد آن ها را به علت حجم بالای سفارشات تا حدود زیادی پایین بیاورد. در این حالت کسی که سود خواهد برد تنها فروشنده می باشد و سودی عاید خریدار نخواهد شد.

اما در خرید نقره دست دوم، به خاطر استفاده زیاد از آن جواهر تنها مطابق با وزن خود ارزش خواهد داشت. اجرتی برای آن در نظر گرفته نمی شود. لذا این نوع مصنوعات نقره می تواند برای خریداران همراه با سود باشد.

البته ناگفته نماند تقاضای پایین مردم برای خرید، قیمت اجرت آن ها بسیار پایین و گاهی بدون اجرت محاسبه می شود. و فقط به قیمت ارزش وزنی آن معامله می شود.

خرید نقره خام ۹۹۹

فروش نقره خام ۹۹ ساچمه ای ( برای خرید شمش خالص نقره ۹۹ اینجا را کلیک نمایید ) در وزن ۱۰ گرم به بالا ( قیمت هر گرم در وزن های بالاتر کاهش می یابد ) ، ارسال به تهران و شهرستان با قیمت خرید مناسب .

دقت نمایید قیمت نقره خام ایرانی پایین تر از ترکیه است و در کیفیت و خلوص نیز با هم تفاوت چشمگیری دارند ، نقره خام را بدون فاکتور خریداری نکنید، همچنین بعضی از نقره های ساچمه ایرانی نقره غال ( آب شده ، بازیافتی ) هستند که قیمت پایین تری نیز دارند.

نقره ۹۹۹ به نقره پنبه نیز مشهور است. و به دو صورت نقره ساچمه ای و شمش به فروش می رسد.

خرید نقره بیشتر به منطور جواهر سازی ، پزشکی ، صنایع الکترونیک و … انجام می شود.

نقره خام در آینه سازی

آینه‌ هایی که به طور معمول ساخته می شوند پوشش شیشه با لایه‌ای از آلومینیوم یا جیوه تولید می شوند اما آینه‌ هایی که قدرت انعکاس بالایی دارند معمولاً با لایه‌ای از نقره در پشت آن‌ها ساخته می‌شوند.

نقره در پزشکی

نقره در ساخت برخی از وسایل و تجهیزات پزشکی / جراحی کاربرد دارد. به عنوان مثال آمالگام که در دندانپزشکی برای پر کردن دندان های پوسیده از آن‌ ها استفاده می گردد نیز ترکیبی از نقره و فلزهای مانند قلع و طلا را دارد.

نقره خام در صنایع متفاوت

نقره به عنوان کاتالیزور یا همان سریع کننده فرایند های شیمیایی نیز استفاده می گردد

فلز نقره در ساخت برخی از سازه های بادی ، تولید آلیاژ های لحیم‌ کاری و همچنین در راکتورهای هسته‌ای نیز کاربرد دارد.

فروش نقره در جواهر سازی

بیشترین خرید و فروش نقره خالص یا همان نقره پنبه در جواهر سازی صورت می گیرد، این فلز جزو فلزات گران بها محسوب می شود و در زمان های مختلف قیمتی معادل یک پانزدهم تا یک پنجاهم طلا را دارد.

تفاوت بین نقره و پلاتین

جدول عناصر آموخته شده توسط دانش آموزان در دبیرستان از کلاس شیمی آنها می تواند تفاوت های نقره و پلاتین را نشان دهد. نقره (Ag) نوعی “فلز انتقالی” است که به گروه 3-12 در جدول دوره ای تعلق دارد.

این عنصر به دلیل خاصیت انعطاف پذیری ، انعطاف پذیری و توانایی بالای در انجام برق و گرما شناخته شده است.

پس از طی مراحل مقرر ، نقره به عنوان فلزی سفید درخشان ظاهر می شود که در سنگ معدن هایی مانند آرژانتین یافت می شود.

نقره در حقیقت به دلیل هدایت بالای انرژی حرارتی و الکتریکی در زمینه صنعتی دارای ارزش است. این فلز همچنین در تولید سکه ها ، عکاسی ، دندانپزشکی ، لحیم کاری آلیاژها و ایجاد تماس با برق مفید است.

با این وجود ، نقره به دلیل داشتن یک جزء خوب از جواهرات ، ظروف و سایر محصولات زینتی مشهور است.

از طرف دیگر پلاتین نیز در دسته فلزات انتقالی قرار دارد. به گفته این ، این بدان معناست که نقره و پلاتین از نظر خاصیت انعطاف پذیری ، انعطاف پذیری و هدایت گرما و برق از خاصیت یکسانی برخوردار هستند.

با این حال ، پلاتین ویژگی هایی دارد که بسیار متفاوت از نقره است. برای یکی ، از نظر نقره بسیار نادر و دشوار است از نقره بسیار با ارزش است. در حالی که تنها سه تن سنگ معدن به نقره یا طلا برای معدن نیاز دارد ، ده تن سنگ معدن نیز برای دریافت همان اونس پلاتین مورد نیاز است.

شیمیدانان همچنین اصطلاح “فلز محیط” را برای کاربردهای مختلف پلاتین ترسیم کردند. در حقیقت ، بیش از 20 درصد از محصولات تولید شده در صنایع مختلف از نقاط مختلف جهان با پلاتین به عنوان یکی از اجزای اصلی تولید و تولید می شوند.

از آزمایشات و تحقیقات آزمایشگاهی مختلفی ، اخیراً کارشناسان نیز امکان تهیه پلاتین به عنوان کاتالیزور در هنگام تهیه لاستیک سیلیکون و قطعات ژل ایمپلنت های زیبایی

و پوستی برای سینه ها ، دیسک های کمری مصنوعی ، درگاه های دسترسی عروقی و پروتزهای جایگزین مفصل را کشف کرده اند.

با این وجود ، نقره و پلاتین ، در ساخت جواهرات بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

در بیشتر اوقات ، مصرف کنندگان تشخیص پلاتین از نقره در داخل فروشگاه را دشوار می کنند. در چنین مواردی ، نیاز به دانستن تفاوت بین لوازم جانبی نقره و پلاتین است تا خریداران بتوانند انتخاب صحیحی را انجام دهند.

 

جواهرات نقره به طور کلی نرم تر از نمونه های ساخته شده از پلاتین هستند. خراشیدن ناخن فرد به قطعات ساده ترین راه برای بیان تفاوت بین این دو است – نقره به راحتی خراشیده می شود در حالی که پلاتین نیست.

هنگامی که خریداران جواهرات زمان لازم برای انجام تست های مختلف را برای تمایز یکی از دیگری دارند ، ممکن است اسید سولفوریک یا هر ترکیب گوگردی نیز بخرند (مطمئن باشید که با استفاده از این مواد شیمیایی مراقب باشید).

نقره بلافاصله سیاه را لکه دار می کند زیرا در نزدیکی این ترکیب رشد می کنند در حالی که سنگ معدن پلاتین نیست. نقره نیز بر خلاف پلاتین در هر اسید اکسید کننده حل می شود.

پلاتین 95 درصد خالص است و می تواند طولانی تر از نقره باشد. سازندگان جواهرات فاش می کنند که قطعات ساخته شده از پلاتین ممکن است از روتنیم یا ایریدیم باشد که به لوازم جانبی مقاومت و مقاومت بیشتری در برابر خوردگی می دهد.

آزمایش دیگر ممکن است شامل گرفتن و محاسبه تراکم قطعات باشد. نکته اصلی این است که ابتدا وزن آنها را در یک ترازو بدست آورید و بعد از آن مقدار حجم آنها را بدست آورید.

برای انجام این کار ، جواهرات موجود در مواد را زیر آب بگیرید و میزان آب جابجایی را اندازه بگیرید. بهتر است یک قطعه را به یک رشته بچسبانید و بگذارید کف شیشه آن لمس نشود. مرحله بعدی تقسیم وزن جواهرات با حجم آب اندازه گیری شده است.

توجه داشته باشید که قطعات نقره همیشه چگالی 5/10 گرم در سی سی دارند. و پلاتین همیشه 18 گرم در سی سی است.

خلاصه:

1- نقره و پلاتین متعلق به خانواده فلزات انتقالی است و به نظر می رسد فلزهای سفید و درخشان است. 2.Silver بیشتر در معرض خوردگی و اکسیداسیون آن پلاتین است. ۳- استخراج پلاتین سخت تر است. 4- پلاتین از نقره گرانتر است.

5.Silver دارای چگالی 10.5g / cc است. در حالی که پلاتین دارای 18 گرم در سی سی است.

نقره و پلاتین، دو فلز گران بها می باشند که از جلا و جذابیت بالایی برخوردار هستند و از آن ها در زمینه های مختلف همچون ساخت زیورآلات متفاوت استفاده می نمایند.

جالب است بدانید زیورآلات این دو فلز ارزنده، از نظر ظاهری تا حدودی مشابه به یکدیگر می باشند؛ در نتیجه تنها افراد با تجربه در این زمینه، توانایی تشخیص زیورآلات ساخته شده از این دو فلز را دارند.

4 راهکار موثر جهت تشخیص زیورآلات نقره از پلاتین:

برای تشخیص زیورآلات نقره از پلاتین، 4 روش مطمئن و کاربردی وجود دارد که عبارتند از:

1) توجه به نام، برند یا اعداد حک شده روی زیورآلات:

هر نوع زیورآلات از اعداد، برند و نامی برخوردار می باشد که به صورت های متفاوت در قسمت های مختلف آن ها حک شده است؛ به طور مثال اعداد یا برند النگو در سطح زیرین، مدال در قسمت پشت، دستبند روی قفل و…. حک شده است.

همچنین لازم به ذکر است در صورتی که روی زیورآلات خود برند، نام یا اعدادی مشاهده نکردید، عدم اصل بودن آن را می رساند. نوشته های حک شده روی سطح زیورآلات و النگو نقره و پلاتین با یکدیگر متفاوت هستند که در ادامه، به توضیح هریک از آن ها خواهیم پرداخت

نوشته حک شده زیورآلات و النگو نقره:

ترکیب حرف انگلیسی S به همراه اعدادی همچون عدد 999، 925 روی زیورآلات، نشان دهنده ی نقره بودن آن ها است. همچنین این اعداد نشان دهنده میزان فلز نقره به کار رفته در زیورآلات را به نمایش می گذارند؛

بدین گونه که عدد 925 به معنای این است که فلز نقره زیورآلات مد نظر، 5/92 می باشد و عدد 999 نشان دهنده ی فلز نقره به میزان 9/99 است.

نوشته حک شده زیورآلات و النگو پلاتین:

به طور کلی فلز پلاتین، به عنوان نوعی فلز نادر و گران قیمت محسوب می گردد که در صورت اصل بودن، نشانه هایی روی آن حک شده است؛

در صورتی ک از زیورآلات و النگو پلاتین برخوردار هستند، باید شاهد نوشته هایی همچون “PLOT”Or”PLAT” ، “Platinum ” در قسمتی از آن ها باشید که قبل یا بعد از این حروف، اعدادی مثل 999 یا 950 حک شده است.

اعداد حک شده روی زیورآلات و النگو پلاتین، نشان دهنده میزان خالص بودن آنها است؛ به طور مثال، زیورآلات پلاتین با عدد 999 در مقایسه با اکسسوری های 950، از میزان خالص بودن بالاتری برخوردار هستند.

 

2) استفاده از آهن ربا:

یکی از ابزار کاربردی برای تشخیص زیورآلات و النگو نقره از پلاتین، آهن ربا است؛ بدین گونه که ابتدا آهن ربا را به زیورآلات مد نظر نزدیک نمائید.

در صورتی که زیورآلات شما از پلاتین یا نقره خالص باشد، نباید جذب آهن ربا گردد. اما لازم به ذکر است اگر زیورآلات یا النگو شما جذب آهن ربا شد، جای نگرانی نیست؛ به دلیل اینکه ممکن است

از آنجایی که فلز پلاتین نرم بوده و از شکنندگی بالایی برخوردار می باشد، افراد باتجربه به منظور افزایش استحکام و مقاومت زیورآلات آن، از آلیاژ کبالت استفاده می نمایند که همین امر موجب، جذب اکسسوری ها به آهن ربا می شود.

فلز نقره هم همچون پلاتین از نرمی بالایی برخوردار است که برای مقاوم سازی زیورآلات و النگو آن، از ترکیب فلز مس استفاده می کنند؛ اما جالب است بدانید این نوع فلز هم مانند دیگر فلزات، جذب آهن ربا نمی گردد.

بنابراین در صورتی که زیورآلات یا النگو نقره شما جذب آهن ربا شد، باید نزد فروشگاه مورد نظر رفته و نوع آلیاژ به کار رفته در ساخت اکسسوری را جویا شوید

کلام آخر:

جالب است بدانید پلاتین، نوعی فلز گران بها محسوب می شود که زیورآلات آن در مقایسه با اکسسوری طلا و نقره، از قیمت بالاتری برخوردار است. بنابراین در صورتی که هزینه کافی برای خرید زیورآلات و النگو آن را ندارید،

بهتر است از اکسسوری نقره استفاده نمائید. البته لازم به ذکر است برای خرید زیورآلات نقره، باید به فروشگاه های معتبر مراجعه نمائید تا از نوع با کیفیت و درجه یک آن بهره مند شوید.

zinoweb
07 دی 1400