کاربران گرامی توجه نمایید که پلاتین پزشکی و پلاتین عراقی کاملا بی ارزش می باشد لطفا درمورد پلاتین پزشکی و عراقی تماس نگیرید!!  

کاربران گرامی لطفا توجه نمایید که پلاتین پزشکی و پلاتین عراقی کاملا بی ارزش می باشد لطفا درمورد پلاتین پزشکی و عراقی تماس نگیرید!!

خرید و فروش کلرور پالادیوم

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
موضوع این نوشته را وارد کنید
مرکز خرید و فروش فلزات گرانبها

خرید و فروش کلرور پالادیوم

کاربردهای اساسی حسگرهای Platinum-Rhodium در صنعت

در کشور عزیزمان، در بسیاری از صنایع به منظور کنترل و بررسی پروسه فرایند، از دماسنج های Platinum-Rhodium به طور خیلی گسترده استفاده می شود.

حسگرهای Platinum-Rhodium به طور گسترده در متالورژی پودر، کوره های خلاء، کوره ذوب، کوره فولادی، کوره های صنعتی حمام نمک، کوره پخت و سایر تجهیزات و تولیدات صنعتی استفاده می شوند.خریدوفروش کلرور پالادیوم

بوته پلاتینی | کروزه پلاتینی | فلز پلاتین | فلز پالادیوم | فلز رودیوم

راهنمای خرید ترموکوپل پلاتین-رودیوم

هنگامی که قصد دارید در محیط موردنظرتان دما را اندازه گیری کنید و محدوده دما مابین 1000 ~ 1300 باشد، توصیه می کنیم که حتماً از یک ترموکوپل پلاتین-رودیوم استفاده کنید. اگر دمای اندازه گیری شده در 1200 ~ 1600 باشد، توصیه می شود از دو عدد سنسور استفاده کنید، طوری که عمر مفید ترموکوپل های پلاتین-رودیوم در محدوده دمایی مورد استفاده تضمین شود. به منظور بررسی مشخصات فنی، خرید و استعلام قیمت محصولات با شرکت مانیاد صنعت تماس بگیرید.

بله. سنسور ترموکوپل چیست؟ اساس کار دماسنج ترموکوپل چیست؟ این 2 سوالی است که می خواهیم در این مقاله به طور کامل و جامع جواب دهیم و اطلاعات کاملی را در این زمینه به شما خوانندگان عزیز ارائه دهیم. از شما سپاسگزاریم که تا انتهای مقاله با ما همراه هستید.

اساس کار ترموکوپل بدین صورت است:

ترموکوپل (Thermocouple)، یک نوع سنسور یا دماسنج مشهور، پرکاربرد، پرمصرف و کاملاً حرفه ای به منظور اندازه گیری دما در انواع محیط های مختلف صنعتی و غیر صنعتی است. این تجهیزات کاربردی از 2 نوع سیم فلزی که جنس هر دو سیم فرق می کند (ناهمنوع هستند)، ساخته شده اند. پایه این 2 نوع سیم، از یک جهت به یکدیگر وصل (جوش) شده اند. این 2 سیمی که به هم متصل شده اند، یک اتصال ایجاد کرده و این محل اتصال، همان جایی است که میزان دما را به راحتی و بدون هیچ مشکلی اندازه می گیرد.خریدوفروش کلرور پالادیوم

زمانیکه محل اتصال (junction) سنسور، تغییرات دما را حس کند، ولتاژ ایجاد می گردد. میزان ولتاژ (Voltage) را می توانید با استفاده از جداول مرجع Thermocouple برای محاسبه دما بررسی نمود.

آیا دماسنج ترموکوپل انواع مختلفی دارد؟

بله. جفت های حرارتی یا دماسنج های ترموکوپل، انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربردهای گوناگونی در صنعت دارند. هر یک از انواع جفت های حرارتی از هر لحاظ با هم متقاوت اند. از جنس متریال به کار رفته گرفته تا دوام و پایداری، مقاومت در برابر لرزش های ناگهانی، مقاومت در برابر انواع مواد شیمیایی، محدوده دمایی، نوع کاربرد و قیمت با هم تفاوت دارند.

ترموکوپل ها هر کدام از نظر دامنه دما، دوام، مقاومت در برابر لرزش، مقاومت در برابر مواد شیمیایی خطرناک و سازگاری با محیط، دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و هر کدام برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند.خریدوفروش کلرور پالادیوم

در خرید سنسورهای Thermocouple بایستی به محیط مورد استفاده خود، محدوده دمایی موردنظر، جنس متریال، نوع تایپ، برند، قیمت و ضمانت و خدمات پس از فروش آن توجه ویژهای داشته باشید. مشاوره گرفتن از افراد زبده در زمان خرید، می تواند شما را در انتخاب بهترین محصول کمک شایانی کند.

دماسنج های نوع J ،K ،T و E به “Base Metal”، که متداول ترین نوع جفت های حرارتی هستند، معروفند. سنسورهای نوع R ،S و B به “Noble Metal” هستند که در مصارفی که نیاز به دمای بالا است، مورد استفاده قرار می گیرند.خریدوفروش کلرور پالادیوم

تایپ K (نوع کا)

مرسوم ترین نوع سنسور، ارزان، اندازه گیری قابل اعتماد و دقیق.

تایپ J (نوع جِی)

یکی از انواع مرسوم است، ولی محدوده دمایی کمتری دارد. همچنین در دماهای بالا طول عمر آن نسبت به دماسنج های نوع K پایین تر است.

تایپ T (نوع تی)

یک سنسور stable در دماهای پایبن است.

تایپ E (نوع ای)

سنسور با سیگنال بسیاری قوی و دقت بالای خوبی است.

تایپ N (نوع اِن)

محدوده دقت و محدودیت این تایپ مشابه تایپ K (کا) است. اما قیمت بالاتری دارد.

تایپ S (نوع اِس)

یکی از گرانترین سنسورها محسوب می شود و در صنایع بزرگ به خصوص داروسازی ها خیلی کاربرد دارد.

تایپ R (نوع آر)

از لحاظ کارکرد دقیقاً شبیه تایپ S است. ولی به علت ثبات و دقت، در دماهای پایین مورد استفاده قرار می گیرد.

تایپ B (نوع بی)

این دماسنج دارای بالاترین محدوده ی دمایی میان کلیه تایپ ها را دارد.

نکته: انواع متنوع دماسنج های حرارتی (جفت های حرارتی یا گرمایی) که شامل انواع صنعتی، عمومی و چند نقطه ای هستند. از میان گروه ها، سنسورهای صنعتی محبوبیت بسیاری بیشتری نسبت انواع دیگر دارند. تولیدکنندگان این نوع از دماسنج ها را در محدوده ای از “IS A – M” تولید می کنند. نوع های چند منظوره برای اکثر مصارف مناسب هستند و همچنین هزینه های بسیار کمتری دارند. یکی از رایج ترین محصولات، سنسورهای چند منظوره نوع K است. جفت های گرمایی یا حرارتی (چند نقطه ای) ، دقیق ترین شکل اندازه گیری دما را دارند. این نوع از ترموکوپل ها در جاهایی استفاده می شود که اندازه گیری دقیق دما و مدیریت آن بسیار حائر اهمیت است. این محصولات شامل انواع تیپ های E ، K ، J ، N و T هستند که از متریال های گوناگون ساخته می شوند.خریدوفروش کلرور پالادیوم

از Thermocouple در چه جاهایی استفاده می گردد؟

تقریباً هرجایی که نیاز باشد تا دما اندازه گیری گردد، ترموکوبل هم استفاده می شود. ولی این تجهیزات در مصارف صنعتی . علمی بیشترین کاربرد را داشته و مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیزات را می توانید در هر جایی مشاهده کنید. از اجاق گاز فر منزل خود گرفته تا استفاده در صنایع بزرگ نظیر: صنایع تولید برق، معادن، داروسازی ها، سیمان، فولاد، صنایع شیمیایی، مس، نفت و گاز، پتروشیمی، شیشه سازی، صنایع تولید کاغذ، آشپزخانه های صنعتی و بسیاری صنایع دیگر اگر بخواهیم هرکدام را نام ببرین بایستی لیست طولانی ای بنویسیم.خریدوفروش کلرور پالادیوم

چرا باید از سنسور ترموکوپل استفاده کنیم؟

اولاً به ذات کارکرد آن ها که کارشان اندازه گیری دماست. دوماً به علت هزینه پایین، محدوده گسترده دما، مقاومت بالا در شرایط ناپایدار و متریال فوق العاده.

نتیجه گیری

دامنه (محدوده) تولید و ساخت انواع سنسورها، بستگی به نیازهای مختلفی است که قرار است دما اندازه گیری کنید. زمانیکه نوبت به انتخاب مناسب ترین نوع جفت گرمایی می رسد، همه چیز به تحقیق و دانش تولید کننده برمی گردد. میزان دمای مناسب هر عنصر برای تولید همه محصولات مرتبط با دما بسیار مهم است.

وقتی صحبت از انتخاب مناسب می شود ، همه چیز در مورد تحقیق و شناخت تولید کننده است. دمای مناسب هر جزء برای تولید همه محصولات مرتبط با دما بسیار مهم است.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله به 2 سوال مهم بسیاری از شما عزیزان یعنی: اترموکوپل چیست و همچنین سوال اساس کارکرد ترموکوپل چیست، پاسخ داده باشیم. اگر سوال یا نظری درباره این مقاله دارید، حتماً در بخش نظرات ما را آگاه کنید.خریدوفروش کلرور پالادیوم

zinoweb
08 آبان 1400