مفتول پلاتین

پلاتین یکی از عناصر فلزی با  عدد اتمی ۷۸ و نشانه اختصاری Pt است.پلاتین در گروه فلزات واسطه و به رنگ سفید-خاکستری، رسانا  ، متراکم و شکل پذیر است. و از جمله گران هاترین فلزات محسوب می‌شود.این فلزکمترین واکنش‌پذیری در بین تمامی فلزات و مقاومت بسیار بالایی نسبت به خوردگی دارد.به گونه ای که حتی در محیط‌ های بسیار داغ نیز این ویژگی را حفظ می‌کند.بیشتر کاربرد پلاتین به دلیل این ویژگی‌ها و خاصیت کاتالیزوری بالای آن است.بیشترین استفاده پلاتین در ساخت مبدل های کاتالیست و جواهرات است.همچنین دستگاههای مقاوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، تجهیزات حرارت‌سنج برای کوره‌های الکتریکی، پوشش موشکها، و سوخت موتور جت از دیگر موارد استفاده این فلز است.

این مفتول به صورت خالص و یا آلیاژ شده با ایریدیوم و یا رودیوم قابل تولید است.مفتول پلاتین ایریدیم کاربردهای گسترده پزشکی دارد. و مفتول های پلاتین رودیوم به صورت کوپل با رودیوم کاربرد گسترده در ساخت ترموکوپل ها دارد.مفتول پلاتین جهت استفاده در صنایع الکترونیکی و الکتروشیمی و پزشکی کاربردهای متنوعی دارد.این مفتول به عنوان جاروبک در موتورهای الکتریکی، به عنوان الکترود در پیل های سوختی و یا به عنوان الکترود در مخازن الکتروفورز به کار می رود.

استفاده از سیم پلاتین علاوه بر کارهای زینتی و موارد شیمیایی جهت ساخت سل های الکتروشیمی و یا مخزن های الکتروفرز، جهت ساخت سنسورهای حساس دما (Resistance Temperature Detectors (RTD استفاده می شود.این سنسورها برخلاف ترموکوبل های معمولی از یک سیم از جنس پلاتین و در بعضی موارد نیکل ساخته می شود.اساس کار بر این شکل است که با افزایش دما میزان مقاومت الکتریکی فلزات تغییر می کند.

این تغییر برای پلاتین به صورت خطی بوده. و به این شکل اندازه گیری دما را ممکن می سازد.RTDها از دقت بسیار بالاتری نسبت به ترموکوبل ها برخوردار است.قیمت این مفتول ها براساس سفارش متفاوت بوده. و حجم سفارش و قطر نهایی کار تعیین کننده قیمت می باشد.

ایران مرکز صادرات سیم مفتول

یکی از اهداف کلی واحد های تولیدی مفتول داخل کشور، فروش و عرضه آنها در بازار های خارجی است به شیوه ای که نام محصول ایرانی را به نماد از تضمین کیفیت کالا مبدل کنند. از طرف دیگر اعتماد مشتریان خارجی را نیز به این مفتول ها بالاتر برده و زمینه را برای جایگزینی آنها فراهم سازند که این امر نیازمند بالاتر بردن کیفیت تولیدات می باشد.

واحد های تولیدی داخلی با بکار بستن جدید ترین تکنولوژی ها و با استفاده از دانش روز صنعت متالوژی، انواع ضد زنگ سیم های فوق را تولید کرده که نوع آلیاژ هر کدام از آنان با توجه به زمینه استفاده ای که دارند، متفاوت است. به طور مثال دو نوع از پرکاربرد ترین انواع این محصولات شامل مفتول استیل فلزی و مفتول  است که تولیدشان به داشتن دانش کافی و حساس نیاز دارد و اغلب کشور ها یا توان تولیدشان را نداشته و یا با هزینه ای بالا آنها را ارائه می کنند.

این دو نوع مذکور برای صنایع مختلف و با کاربردهای متنوع تهیه می گردند که وجود آلیاژ استیل و پلاتین در ترکیبی نهائی، مانع از ایجاد خوردگی در مفتول می شود؛ زیرا این سیم های حساس به دلیل قرار گرفتن در شرایطی فیزیکی و محیطی متفاوت، در خطر پارگی و آسیب هستند که خوشبختانه در هیچ یک از تولیدات ایرانی این خانواده مشاهده نشده است و این مطلب به معنا بالاترین میزان استاندارد کیفی بین المللی است.

معرفی محصولات مفتولی همراه با کاربردهای هر یک

مفتول به عنوان ابزاری کاربردی در صنایع مفتولی شناخته می شود. مفتول سیم یا میله باریکی است که به طور مقطع تولید می شود. مفتول معمولاً بسیار انعطاف پذیر و دایره ای ساخته می شود. جنس مفتول از فلزات و آلیاژهای مختلف از جمله آهن، فولاد، برنج، برنز، مس، آلومینیوم، روی، نقره و پلاتین می […]

مفتول به عنوان ابزاری کاربردی در صنایع مفتولی شناخته می شود. مفتول سیم یا میله باریکی است که به طور مقطع تولید می شود. مفتول معمولاً بسیار انعطاف پذیر و دایره ای ساخته می شود. جنس مفتول از فلزات و آلیاژهای مختلف از جمله آهن، فولاد، برنج، برنز، مس، آلومینیوم، روی، نقره و پلاتین می باشد.

تولید مفتول برای محصولات مفتولی شامل چندین فرایند مختلف از جمله ریخته گری، سرد کاری، آهنگری، اکسترود کردن، رسم و نورد است. اینها را می توان به گروه هایی از فرآیندها طبقه بندی کرد که شامل فرآیند های ریخته گری، فرآیند های اتصال و مونتاژ، فرایند های تغییر شکل، فرآیند های حذف مواد و فرآیند های عملیات حرارتی است.

سیم مفتول کاربردهای زیادی دارد و ماده اولیه بسیاری از تولیدات مهم را تشکیل می دهد. تولیداتی مانند فنس، توری حصاری و فنرهای مهندسی شده، همچنین مفتول های از جنس آلومینیوم، مس، نیکل و فولاد برای کابل های تلفن استفاده می شود و به عنوان هادی در انتقال برق و گرمایش کاربرد دارد. سیم های فولادی ضد زنگ نیز برای قطعات حیاتی خودرو یا ماشین های صنعتی دارای کاربردهای مهمی هستند.

مفتول آرماتور بندی

یک نمونه از ابزار های پرکاربرد در محصولات مفتولی؛ مفتول آرماتور بندی می باشد. آرماتور بندی یعنی استفاده از مقاطع فولادی گوناگون و مفتول آرماتور بندی در کنار بتن و درگیر کردن این دو مصالح ساختمانی با یکدیگر و رسیدن به یک مقاومت کششی مطلوب  جهت حفظ ساختار سازه.

مفتول آرماتوربندی همان مفتول سیاه است و معمولاً برای اتصال و تثبیت میلگردهای افقی و عمودی نسبت به هم، شکل­‌دهی ستون­‌ها و فونداسیون کاربرد دارد. عملکرد این نوع مفتول به این صورت است که در تکه‌ های کوچک به ‌وسیله انبر دو میلگرد را به هم وصل کرده و آن ‌ها را در کنارهم نگه ‌داشته و اجازه حرکت به آن‌ها در جهت افقی و عمودی نمی دهد.

دیگر کاربرد های مفتول آرماتور بندی و مزایای و ویژگی های آن عبارتند از:

  • مستحکم سازی آرماتور ساختمان
  • ایجاد فاصله مناسب بین میلگرد ها طبق نظر کارشناس
  • جلوگیری از لغزش میلگرد ها هنگام بتن ریزی
  • استحکام و انعطاف پذیری بالا در کنارهم
  • بستن درخت انگور در تاکستان
  • تولید سیم خاردار
  • پروژه های عمرانی پل سازی و سد سازی

سیم خاردار

نمونه دیگر محصولات مفتولی، سیم خاردار است. سیم خاردار کاربرد وسیعی از گذشته تاکنون داشته است و از غرب تا شرق جهت حفظ امنیت استفاده می شده است. این نوع مفتول مانع ورود افراد به منطقه سیم کشی شده می شود. انواع سیم خاردار عبارت است از حلقوی، حلقوی تبری، حلقوی سوزنی و خطی.

شناخت نوع نیاز اولین مرحله برای خرید محصول است. ابتدا باید با توجه به نیاز و کاربردی که از سیم خاردار می خواهید، مدل آن را انتخاب کرده و اقدام به خرید سیم خاردار کنید. به عنوان مثال برای مکان هایی که به امنیت بسیار بالایی نیاز دارند سیم خاردار کاربرد دارد.

مزیت های سیم خاردار

  • محافظت از مراکز تجاری و صنعتی در برابر سارقین
  • قیمت مناسب
  • حمل و نقل راحت
  • مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و محیطی متنوع
  • افزایش امنیت فضای محصور شده
  • دوام و ماندگاری بالا
  •  سهولت در استفاده و نصب
  • سفارشی سازی سایز تیغه ها و سوزن ها

رابیتس

رابیتس یا راویز، نوعی ورق فلزی است که پس از کشش عمودی و افقی، با الگو های منظم الماس مانند ساخته میشود. رابیتس یکی از کاربردی ترین توری ها در ساختمان سازی است. یکی از مصارف مهم آن برای سقف کاذب است. این محصول از استحکام بالایی برخوردار است.

در تقسیم بندی انواع راویز یا رابیتس ۳ معیار ستون، وزن و چشمه اثر گذار است.

سایز و تعداد چشمه

بر اساس سایز چشمه، راویز ها را به سه دسته دایره ای، مربعی و الماسی تقسیم بندی میکنند و با سایز چشمه الماسی محبوب ترین است، چرا که از هدر رفت انرژی و همچنین خم شدن توری جلوگیری میکند.

وزن

وزن راویز بر اساس سایز چشمه، تعداد ستون و قطر مفتولی سنجیده میشود و بطور کلی دارای سه وزن رابیتس ۹ ستونه سبک، راویز ۱۱ ستونه متوسط و ۱۳ ستونه سنگین است. برعکس تمامی توری ها، وزن سبک این محصول مزیت است و قیمت وزن سبک راویز از همه مدل ها بالاتر است.

تعداد ستون

تعداد ستون ها در برگه های راویز بندی به انواع ۹ ستون، ۱۱ و ۱۳ ستونه تقسیم میشوند و تعداد ستون با سایز چشمه رابطه عکس دارد. مزیت زیاد بودن تعداد ستون، به کمتر بردن ملات مصرفی و سبک شدن سازه است.

 سیم رابیتس بندی و اسکوپ

سیم رابیتس بندی در دو حالت تولید میشود:

سیم رابیتس گالوانیزه گرم

سیم رابیتس گالوانیزه سرد

سیم اسکوپ و رابیتس مفتولی است که از ورق گالوانیزه گرم ساخته شده و پس از فرایند استقامتی کششی به شکل مفتول مستحکم درمیاید. اغلب ضخامت این مفتول بین ۱٫۲ تا ۱٫۵ میلی متر است که پس از فرایند آنیل کردن، استحکام خوبی بدست می آورند.

گالوانیزاسیون گرم نسبت به سرد مقاومت بالاتری به سیم میدهد و روکش آبکاری شده آن بین ۵ تا ۱۰ برابر ضخیم تر از آبکاری سرد است. سیم رابیتس گالوانیزه گرم در شرایطی که که نیاز بالا به مقاومت در برابر خوردگی حس وجود دارد گزینه بهتری است اما قیمت بالاتر گالوانیزه گرم نسبت به سرد نکته منفی گالوانیزاسیون گرم است و از طرفی ضخامت زینک بکار رفته در سراسر سیم ممکن است یکسان نباشد. گالوانیزاسیون سرد دارای پوشش نازک تری از آبکاری گرم است و الکترولیز بالا مزیت این نوع آبکاری برای محصولات نازک و ظریف است.

کاربرد سیم مفتول پلاتین چیست؟

سیم مفتولی پلاتین در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. از جمله در صنعت پزشکی، الکتروشیمی و صنعت الکتریکی به وفور از این محصولات استفاده می گردد. لازم است تا بدانید که این محصولات در اندازه و سایزهای متنوعی تهیه می شوند.

کاربرد متداول سیم مف تول پلاتین، ساخت و تهیه سنسورهای حساس است. مقاومت بسیار بالای این محصولات یکی از ویژگی های بارز آنها است.

فلز پلاتین خود به تنهایی کاربردهای بسیاری دارد که از این جمله عبارتند از:

  • ساخت جواهرات و همچنین تهیه مبدل های کاتالیست
  • ساخت ابزارآلات ویژه آزمایشگاه
  • انواع اتصال الکتریکی
  • کاربرد در تجهیزات و لوازم پزشکی و دندانپزشکی
  • برای افزایش مقاومت دستگاه ها در مقابل زنگ زدگی و خوردگی و…
  • انواع سیم مفتول پلاتین و استاندارد های ایمنی آن

    سیم پلاتینی یزد بسیار مرغوب و با کیفیت است و با استفاده از مواد اولیه ممتاز تولید شده است و به همین دلیل فواید فراوانی دارد، انواع سیم پلاتین با استانداردهای ایمنی به ما کمک می‌کند تا اطلاعات مناسبی را درباره انواع این سیم ها به دست آوریم و با توجه به نیاز و خواسته خود از میان این محصولات انتخاب مناسبی را انجام دهیم

    . همانطور که می دانید تهیه کنندگان نهایت تلاش خود را کرده اند تا انواع مختلف سیم های مفتولی را با نشان و علامت استاندارد تولید کنند، طوری که این سیم ها در اندازه و سایز های متنوع مقاومت بالایی را دارند و متقاضیان می‌توانند به راحتی این نمونه ها را تهیه کنند.

    جالب است بدانی، تولیدکنندگان توانسته اند این سیم های پرکاربرد را در سایز های گوناگون عرضه کنند و البته برای تولید آن استانداردهای لازم را اجرا کرده اند به گونه‌ای که این سیم ها جزء نمونه های پر کاربرد هستند و مقاومت بالایی را در برابر خوردگی از خود نشان می‌دهند.

    رعایت استانداردهای ایمنی سبب شده تا خریداران بتوانند از این سیم ها در صنایع پزشکی و الکتریکی استفاده کنند و در عین حال از ایمنی آن ها اطمینان کامل دارند و با آسودگی خاطر این محصولات را مورد استفاده قرار می دهند.

    • مفتول گالوانیزه گرم با همه شرایط جغرافیایی سازگاری دارد.
    • در برابر ساییدگی از مقاومت بالایی برخودار است.
    • در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم است.
    • از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.
    • نصب و نگهداری آن ساده می باشد.
    • از طول عمر بالایی برخوردار است.
    • سطح آن صاف و صیقلی می باشد.
    • سیم مفتول مسوار 

      انواع سیم مفتول

      سیم مفتول انواع مخلتفی دارد که هر کدام بنا به ویژگی هایشان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. انواع سیم مفتول عبارت است از:

      • سیم مفتولی فابریک
      • سیم مفتولی غیر فابریک
      • سیم مفتولی گالوانیزه سرد
      • سیم مفتول گالوانیزه گرم
      • سیم مفتول سیاه (مفتول آرماتوری)
      • سیم مفتول سفید یا مفتول گالوانیزه
      • سیم مفتول استیل

        سیم مفتولی فابریک

        سیم مفتول فابریک از کشش و نازک کردن میلگرد ۶.۵ به دست می آید.

        سیم مفتولی غیر فابریک

        سیم مفتولی غیر فابریک از تسمه های فلزی تهیه می شود.

        سیم مفتولی گالوانیزه سرد

        برای ساخت این نوع از سیم مفتول، ابتدا مفتول سیاه تحت جریان الکتریکی تمیز کاری و اکسید زدایی می شود، سپس از طریق فرآیند الکترولیز لایه ای به نام لایه گالوانیزه سرد بر روی آن قرار می گیرد. این پروسه موجب مقاوم شدن خیلی کم و نسبی مفتول در برابر خوردگی، زنگ زدگی، رطوبت و شکستگی می شود و اینکه انعطاف آن را بیشتر می کند. مفتول های تولید شده در این روش معمولا دارای قطرهای (۶۰.۵) میلی متری هستند و به دو شکل کلاف و شاخه تولید می شوند.

        سیم مفتول گالوانیزه گرم

        با روش گالوانیزاسیون داغ، مفتول سیاه را حرارت می دهند و سپس روکش دهی می کنند. با حرارت دادن مفتول سیاه، کربن آن به حداقل میزان ممکن می رسد و در نتیجه نرم و انعطاف پذیر می شود. سپس مفتول را در یک وان مذاب از فلز روی، غوطه ور می کنند و به طور کامل روکش دهی می شود.

        از آنجایی که فلز روی، در مقایسه با فولاد الکتروپوزیتیوتر است، هنگامی که لایه گالوانیزه شده در معرض هوا و رطوبت قرار می گیرد، عنصر روی از طریق خاصیت حفاظت کاتدی از فولاد در مقابل خوردگی و زنگ زدگی محافظت می کند. علاوه بر این، با افزودن آلومینیوم به فلز روی می توان مقاومت در برابر خوردگی این مفتول ها را بالا برد.هر چقدر که مقاومت این مفتول ها به بیشترین سطح خود برسد، کیفیت و بهره وری و همچنین دوام نیز افزایش خواهد یافت.

        مفتول سفید ایجاد شده تحت عمل گالوانیزه گرم دارای سطح صاف و یک دست می باشد و بسیار نرم و انعطاف پذیر است. قابلیت خم شدن و پیچیده شدن بالای آن باعث می شود که در محصولات بافتی مانند انواع توری حصاری، گابیون، سیم خاردار، توری مرغی و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

        ویژگی های مفتول گالوانیزه گرم

        محصولات مفتولی گالوانیزه گرم خصوصیات منحصر به فردی دارند. سیم مفتولی گالوانیزه را می توان یکی از مهم ترین محصولات مفتولی دانست. برخی از ویژگی های مفتول گالوانیزه گرم عبارت است از:

        مفتول سیاه چگونه تولید میشود

        برای تولید مفتول سیاه، ابتدا مفتول خام در فرآیند نورد سرد به ضخامت مورد نظر در می آید. در این مرحله مفتول سفت و شکننده است و قابلیت پیچاندن یا گره زدن را ندارد. برای تبدیل آن به مفتول سیاه نرم یا گالوانیزه کردن مفتول، باید آن ها را در کوره های آنیلینگ با باز پخت یا کوره آنیل که شبیه چاه است تحت حرارت ۹۰۰ درجه سانتی گراد، قرار داد.

        مفتول ها به صورت کلاف هایی بزرگ و به وسیله جرثقیل به درون کوره منتقل می شوند و روی هم قرار می گیرند و در آخر روی کوره پوشانده می شود. بعد از مدتی که رنگ آن ها سرخ شد آن ها را به خارج از کوره منتقل کرده و در هوای آزاد خنک می کنند و سپس مفتول سیاه آماده است.

        سیم مفتول سفید یا مفتول گالوانیزه

        سیم مفتول سفید با حرارت دادن و روکش دهی مفتول سیاه و فرآیند گالوانیزه کردن، تهیه می شود. این محصول از محبوب ترین محصولات در صنایع مفتولی می باشد، زیرا در صنایع دیگر به عنوان مواد اولیه محسوب می شود. این نوع مفتول از لحاظ قیمت بسیار مناسب است و روکشی که روی این مفتول قرار می گیرد از جنس فلز روی است. میزان نرمی و سختی این مفتول، به مفتول سیاهی که هسته اصلی کابل را تشکیل می دهد وابسته است.

        کاربرد های سیم مفتول سفید

        یکی از مهم ترین کاربرد های سیم مفتول سفید در حفاظت از اماکن می باشد، زیرا این مفتول ها بسیار مقاوم می باشند. همچنین در ساخت توری های حصاری، توری مرغی، سیم خاردار، توری مش، توری پرسی، توری جوشی، توری گابیون و نیز در تولیدات دیگری نظیر قفس حیوانات، خطوط انتقال قدرت، غربال گری، گل فروشی، سیم های آویز، کشاورزی و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

        سیم مفتول استیل

        سیم مفتول استیل دارای عناصر Ni و Cr است و امروزه نقش بسیار مهمی در صنایع پیشرفته دنیا ایفا می کند. انواع سیم مفتول استیل، CHQ و EPQ هستند. نوع CHQ در صنعت پیچ و پرچ و میخ و نوع EPQ با توجه به سطح خاص آن ها در صنایع سبد سازی، تجهیزات آشپزخانه و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

        به صورت اختصاصی کاربرد این جنس از مفتول ها در تولید انواع توری های حصیری، مرغی، پرسی، سیم خاردار، پانل، مش، الکترود، صنعت ساختمان آرماتوربندی، قالب بندی، بسته بندی، صنعت کشاورزی سیم کشی باغ های انگور، بسته بندی عدل پنبه، ساخت قفس پرندگان، ساخت اقلام و وسایل تزئینی خانگی نیز مشاهده می شود.

      • سیم های پلاتین از چه نوع فلزی ساخته میشوند

        سیم های پلاتین برای تولید کابل استفاده می شوند و این سیم ها کاملا مقاوم و ایمن می باشند، سیم های پلاتین از گروه فلزات است و دارای انعطاف و شکل پذیری بالایی می باشد و همین امر سبب شده تا این سیم ها مزایای فراوانی را داشته باشند و خریداران بتوانند به راحتی آن ها را مورد استفاده قرار دهند.

        همانطور که می دانید سیم های پلاتین جزء با ارزش ترین فلزات گران قیمت هستند که هادی جریان الکتریسیته می باشند و به عنوان یک فلز خاکستری مایل به سفید شناخته شده‌اند و دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی هستند.

چگونه از عیار و کیفیت مفتول مطمئن شویم ؟

در مرحله اول و بعد از مراجعه برای تست با کولیس چند قسمت از مفتول را اندازه گیری کنید و از هر جای مفتول که دوس دارید به صورت رندوم تکه برداری کنید و xrf انجام دهید که کل این مراحل یک ربع زمان لازم دارد.

قیمت مفتول پلاتین از از کجا استعلام بگیریم ؟

تولید کننده های اصلی مفتول  تو ایران با قیمت مناسب به تعداد کمی موجود می باشند که معمولا به صورت واسطه گری فعالیت می کنند.شرکت رهسام آران تولید کننده اصلی با قیمت مناسب انواع مفتول و سیم پلاتین چه در تولید مفتول ،سیم پلاتین و چه خرید سیم ترموکوپل پلاتین میباشد.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات بیشتر

اشتراک گذاری:

مشخصات فنی کروزه پلاتینی
کروزه پلاتین

مشخصات فنی کروزه پلاتینی

مشخصات فنی کروزه پلاتینی   معرفی اجمالی بوته (کروزه) پلاتینی بوته پلاتین(کروزه پلاتین) با استحکام کافی ساخته شده اند تا در برابر دماهای بسیار بالای آزمایش های خاص مقاومت کافی را داشته باشند. پلاتین دارای

بیشتر بخوانید »
انواع کروزه پلاتینی
پلاتین

انواع کروزه پلاتینی

کروزه پلاتینی چیست؟ پلاتین ، که به طور گسترده ای بعنوان کاتالیزور همگن و ناهمگن به کار میرود ، فلزی است بسیار گرانقیمت . پلاتین مانند طلا برای ساختن جواهرات قیمتی استفاده میشود ، اما

بیشتر بخوانید »
آشنایی با گرانترین فلزات در دنیا
اخبار

آشنایی با گرانترین فلزات در دنیا

اگر فکر می‌کنید طلا و نقره که ما به آنها فلزات بهادار می‌گوییم، گران‌ترین فلزات جهان هستند، اشتباه می‌کنید. بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌پرسند گران‌ترین فلز جهان کدام است؟ تهیه فهرستی از گران‌ترین فلزات دنیا دشوار

بیشتر بخوانید »

Send Us A Message

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه