مشخصات فنی کروزه پلاتینی

مشخصات فنی کروزه پلاتینی

مشخصات فنی کروزه پلاتینی

 

معرفی اجمالی بوته (کروزه) پلاتینی

بوته پلاتین(کروزه پلاتین) با استحکام کافی ساخته شده اند تا در برابر دماهای بسیار بالای آزمایش های خاص مقاومت کافی را داشته باشند. پلاتین دارای نقطه ذوب تا 1774 درجه سانتیگراد می باشد که آن را از نظر شیمیایی پایدار و در برابر خوردگی ناشی از اسید هیدروفلوئوریک و کربنات‌های فلز قلیایی مذاب مقاوم می سازد.

بوته پلاتین (کروزه پلاتین) ساخته شده با پلاتین سوئیسی با عیار 999.5 ساخته می شود و محدوده دمای قابل تحمل آن تا 1200 درجه سانتیگراد می باشد. با افزودن رودیوم و طلا به پلاتین، میتوان محدوده دمای قابل تحمل محصول را تا 1500 درجه بالا برد.

حجم بوته پلاتینی (کروزه پلاتین)، با توجه به نیاز مشتری و به صورت سفارشی تولید می شود و از حجم 10 تا 100 سی سی قابل تولید و عرضه می باشد و بسته به نیاز خود، می توانید محصول را با درب یا بدون درب سفارش دهید. با تماس با کارشناسان مجموعه ما و دریافت مشاوره رایگان، می توانید مناسب ترین اندازه و حجم را با توجه به مقدار محلول شما به شما پیشنهاد دهند.

 

کاربرد بوته پلاتینی

بوته پلاتینی به علت نقطه ذوب بسیار بالا و واکنش پذیری پایین در دمای بالا ، معمولا جهت ذوب نمونه در دمای بالا مورد استفاده قرار می گیرد. در این صورت تحلیلگران این موقعیت را دارند که نمونه هایی با خلوص بالا ، با کیفیت همگن نسبتا کامل برای تجزیه و تحلیل دقیق فلورانس اشعه ایکس XRF یا پلاسمای جفت القایی تهیه نمایند .

 

مزایای بوته پلاتینی چیست؟

پایداری ترمودینامیکی ذاتا بالای پلاتین و آلیاژ های آن مانند بوته پلاتینی یک عامل کلیدی در کاربرد فراگیر آن در محیط های آزمایشگاهی می باشد . پلاتین به شکل خاصی چکش خوار می باشد و می‌تواند به شکل بوته های متعدد با ابعاد مختلف و ظرفیت های دلخواه شکل گیرد.

 

دلیل استفاده از بوته پلاتینی (کروزه پلاتینی)

ایجاد قابلیت نگهداری ایده آل از نمونه هایی با ترکیبات شیمیایی و ویسکوزیته مختلف از دلایل فراگیر شدن بوته پلاتین میان مصرف کنندگان است. بوته های پلاتینی می توانند در سراسر فرآیند های همجوشی در دمای بالا از نظر مکانیکی پایدار باقی بمانند. بوته ها را می‌توان در درجات مختلف تکان داد تا نمونه معدنی را تشویق کنند تا به صورت همگن با متابورات لیتیوم تتر بورات ترکیب گردند.

هدف از این گستره وسیع ایجاد امکان نگهداری ایده آل از نمونه هایی با ترکیبات شیمیایی و ویسکوزیته متفاوت است.

 

نحوه ساخت بوته پلاتینی (کروزه پلاتینی)

بوته پلاتین ها غالبا با پلاتین خالص ساخته می شوند اما در برخی نمونه ها پژوهشگران بوته های پلاتین را با آلیاژ ۵ درصد طلا و ۹۵ درصد پلاتین یا ۲.۵ درصد رودیوم و ۹۷.۵ درصد پلاتین و محدوده ذوبی تا ۱۸۵ درجه سانتیگراد در آزمایشات خود به کار میبرند . بوته های تولید شده مجموعه ما، با پلاتین خالص سوئیسی عیار 999 ساخته می شود.

بوته های پلاتین خالص تحمل دما تا 1200 درجه سانتیگراد را دارد که با اضافه کردن طلا و رودیوم به آن میتوانیم تحمل دمایی محصول را تا 1700 درجه بالا ببریم. این محصول در 2 نوع با درب و بدون درب تولید و عرضه می شود. به ازای مقدار حجم محلولی که داخل بوته ریخته می شود، حجم آن مشخص می شود.

 

خرید کروزه پلاتینی

تهیه کروزه‌های پلاتینی این راهنمای تولید تراکم دیوار پایین و کناری کروزه پلاتینی را مشخص و محدود می‌کند. کروزه‌ها از ورق‌های پلاتین به شکل دیسک یا بلندک‌ها ساخته می‌شوند که روی فرم‌های فولاد چرخش می‌یابند.

در حین چرخش، دیسک‌ها با یک دنبال‌کننده که یک صفحه زیرین کروزه را پوشش می‌دهد، فشرده و فرم داده می‌شوند. با انجام این کار، پایین کروزه پلاتینی همیشه دارای ضخامت ورق اصلی است و دیوار کروزه پلاتینی از پایین به لبه به تدریج نازک‌تر می‌شود.

متدهای دیگری مانند فشرده‌سازی یا تراکم عمیق هم می‌توانند برای تبدیل دیسک‌های دایره‌ای به کروزه‌های پلاتینی مورد استفاده قرار گیرند.

 

قیمت کروزه پلاتینی به چه عواملی وابسته است

پلاتین خالص و آلیاژهای محبوب پلاتین به طور معمول برای ساخت کروزه‌ها استفاده می‌شوند. هنگام استفاده از پلاتین-رودیم، کروزه‌ها از ورق‌های نازک‌تر ساخته می‌شوند زیرا این آلیاژ کمی سخت‌تر است. تمام کروزه‌های پلاتینی دانه بلوری بسیار ریزی دارند. این دانه گاهی اوقات با ضربه دقیق چکش فلز پس از فرآیند چرخش به‌دست می‌آید. بهترین کروزه‌ها تلقی می‌شوند که دارای کوچکترین دانه بلور هستند.

مراقبت از کروزه کروزه‌های پلاتینی می‌توانند عمر زیادی داشته باشند اگر به درستی مراقبت شوند. بعد از استفاده، کروزه باید به صورت مکانیکی تمیز شود. آن‌ها می‌توانند در آب یا در محلول اسید هیدروکلریک 10 درصد نگه‌داری شوند. آب می‌تواند هر نمکی را حذف کند و اسید هیدروکلریک اکسیدها را به کلریدها تبدیل کرده و سپس توسط شستشو پاک شوند.

انتخاب کروزه‌های پلاتینی از XRF Scientific در تعداد زیادی از آلیاژهای مختلف در دسترس هستند.

 

مشخصات فنی کروزه پلاتینی

کروزه‌های پلاتینی خالص نقطه ذوبی بیش از 1770 درجه سلسیوس دارند. کروزه‌های ساخته شده از 100 درصد پلاتین مقاومت عالی به تخریب شیمیایی دارند. کروزه‌های پلاتینی با 5 درصد طلا دارای نقاط ذوبی از 1670 تا 1750 درجه سلسیوس هستند که در عمل می‌توانند در کاربردهای تا 1200 درجه سلسیوس استفاده شوند.

این آلیاژ دارای استحکام دمایی بالاتر نسبت به 100 درصد پلاتین است، دارای خواص غیر خشک‌کن منحصر به فرد در مواجهه با شیشه ذوب شده است و به طور کلی از حذف نمونه به‌صورت ساده‌تر برخوردار است. این آلیاژ به عنوان بهترین مواد برای ارزیابی اسپکتروگرافی با استفاده از فلورسانس پرتو ایکس (XRF) شناخته می‌شود.

کروزه‌های پلاتینی با 3.5 یا 10 درصد رودیم دارای نقاط ذوبی از 1780 تا 1850 درجه سلسیوس هستند. آلیاژهای رودیم مقاومت و سختی بالاتری نسبت به سایر آلیاژهای پلاتین دارند، که آنها را برای شرایط سخت جذب‌کننده‌تر مطلوب‌تر می‌کند. هر چه میزان رودیم در کروزه پلاتینی بیشتر باشد، مدت زمان نگه‌داری شکل آن تحت شرایط داغتر بیشتر خواهد بود.

کروزه‌های پلاتینی با 10 درصد آیریدیم نقطه ذوبی حدود 1790 درجه سلسیوس دارند. مقاومت فیزیکی و مقاومت در برابر خوردگی حرارتی با افزایش مقدار آیریدیم در کروزه پلاتینی افزایش می‌یابد.

مصرف سالانه پلاتین در ایالات متحده امریکا در حدود ۱۳۰۰۰۰۰ اونس تروی یا در حدود ۴۵ تن تخمین زده می‌شود. در هر حال ، بزرگترین بخش از کاربرد آن در کاتالیزورهایی است که برای کنترل گازهای خروجی اگزوز اتومبیل‌ها بکار می رود ، مهمترین مصرف دیگر آن در صنایع شیمیایی است از قبیل تولید کودهای شیمیایی ارزان که بیشتر این کودها از سنتز آمونیاک و تبدیل آن به کودهای نیترات دار بدست میایند.

دومین مرحله از این فرایند کلی در دستگاه‌هایی انجام می گیرد که در آنجا از توری‌های پلاتین -رودیم به عنوان کاتالیزور استفاده می‌کنند.

برای اطلاع از قیمت بروز محصولات و یا دریافت مشاوره تخصصی ، لطفا با ما تماس بگیرید.

Rate this post

مقالات بیشتر

اشتراک گذاری:

انواع کروزه پلاتینی
پلاتین

انواع کروزه پلاتینی

کروزه پلاتینی چیست؟ پلاتین ، که به طور گسترده ای بعنوان کاتالیزور همگن و ناهمگن به کار میرود ، فلزی است بسیار گرانقیمت . پلاتین مانند طلا برای ساختن جواهرات قیمتی استفاده میشود ، اما

بیشتر بخوانید »
آشنایی با گرانترین فلزات در دنیا
اخبار

آشنایی با گرانترین فلزات در دنیا

اگر فکر می‌کنید طلا و نقره که ما به آنها فلزات بهادار می‌گوییم، گران‌ترین فلزات جهان هستند، اشتباه می‌کنید. بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌پرسند گران‌ترین فلز جهان کدام است؟ تهیه فهرستی از گران‌ترین فلزات دنیا دشوار

بیشتر بخوانید »
خطرات و عوارض نیترات نقره
اخبار

خطرات و عوارض نیترات نقره

نیترات نقره نیترات نقره از ترکیبات بسیار معروف و مهم نقره محسوب می‌شود. تولید نیترات نقره از اسید نیتریک و فلز نقره صورت می‌پذیرد. فرمول شیمیایی نیترات نقره به‌صورت AgNO۳ بوده در فرم‌های مایه و

بیشتر بخوانید »

Send Us A Message

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه